Langkau ke kandungan utama

Kurus Sebelum Raya Dengan Set Kurus Shaklee

Nak kurus tapi dah penat dengan diet yang tak berjaya? 

Bila sebut tentang kurus ni. Nasuha jumpa ramai orang yang isu “dah kurus tapi tak maintain” Maksudnya hangat-hangat tahi ayam ja.

Dah struggle diet tapi lepas 3 bulan naik semula. Naik mendadak! Malah ada yang makin mencanak naik lebih gemuk dari waktu dia yang dulu sebelum kurus.



Yoyo effect ni yang kita taknak. Dah nak masuk 2023 pun still macam ni ke ? Ramai kan set goal azam tahun baru nak kurus. Jadi inilah peluang untuk anda realisasikan apa yang anda target.

2023 ni kena tekad betul-betul kurus!💪🏼 Sebab kurus ni datang dengan pakej cantik sekali bila kita kurus secara sihat.

Tak lama lagi dah nak masuk Ramadhan untuk tahun 2023. Haa.. bulan Ramadhan biasanya ramai yang target nak kurus sebelum raya kan? 🤭 Nanti nak bergaya dengan baju baru di Hari Raya.


Tapi ramai pula ada isu macam ni 👇🏻

30 hari Ramadhan, berat turun 3kg

30 hari Syawal, berat naik balik 10kg

Tahu ke sebab apa?

3kg yang hilang waktu Ramadhan tu BUKAN LEMAK, tapi toksin, air dan turun otot. 

Sebab tu RISIKO TINGGI ternak lemak masa Raya. That’s why nak kurus pun kena ada ilmu dan berguru 🥰


Makanan dengan bulan puasa memang tak dapat dipisahkan. Pemilihan pemakanan salah satu perkara penting untuk kurus ketika berpuasa.


Kerana makanan mempengaruhi kesihatan kita. Especially bulan Ramadhan untuk kita banyakkan ibadah.


Macam mana nak ibadah kalau badan termengah-mengah nak solat kan? Nak ibadah mesti kena sihat dan kuat.


Bulan puasa ni ramai juga kan suka makanan manis. Makanan manis memang sedap. Makanan manis yang berlebihan tidak bagus kerana gula memberi banyak kesan buruk kepada kesihatan kita malah sangatlah mengganggu untuk kurus.


Health is very important. Mainly masalah kesihatan bermula dari pemakanan.


Feel good about yourself when you observe what you eat.


Jadi, Nasuha nak memperkenalkan SET KURUS SHAKLEE atau dipanggil SET HELLO NEW YOU bagi membantu anda kurus sebelum raya dan berpuasa dengan happy, bertenaga dan sihat! 

Kenapa set ni dipanggil hello new you? Sebab bila kita dah kurus dengan berat ideal, kita dapat keyakinan dengan diri kita yang baru. 

Sebelum ini maybe anda dah lama hilang keyakinan diri kerana gemuk disebabkan berat badan yang tak terkawal.  Jadi ini peluang anda reset dan dapatkan semula keyakinan dengan “NEW YOU” 😍


Set Kurus Shaklee Membantu :

✅ Orang yang nak kurus tanpa ada rasa lesu atau letih.

✅ Orang yang nak kurus dan maintain kurus tanpa yoyo effect.

✅ Orang yang nak kurus tanpa ada masalah sembelit.

✅ Orang yang nak kurus dapat kawal makan ketika berbuka puasa.

✅ Orang yang nak kurus dan turunkan berat badan sebelum raya.

✅ Orang yang nak kurus tanpa skip makan nasi.

✅ Orang yang nak kurus tanpa ubat kurus. Ubat kurus ni bahaya boleh beri side effect yang buruk kepada organ dalaman kita. Nauzubillahiminzalik.

✅ Orang yang nak kurus dan cantik sebelum raya.

✅ Orang yang nak kurus secara sihat dan mula ubah gaya pemakanan. 


Apa Yang Ada Dalam Set Kurus Shaklee Ni ? 

1️⃣ Cinch

Cinch Shake Shaklee adalah minuman rendah kalori (180 kcal sahaja) yang bertindak sebagai pengganti makanan (meal replacement).



Ia mengandungi protein yang lengkap dengan 20 multivitamin, kalsium, leucine dan serat. 

Terdapat tiga perisa iaitu Latte, Vanilla dan Chocolate.


Cinch Shake Shaklee tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet tambahan.


Kandungan Cinch Shake Yang Membantu Untuk KURUS

Untuk menurunkan berat badan, kita perlu memastikan diet harian berada dalam paras kalori yang sesuai untuk kita dan nutrisi harian wajib lengkap. 

Apa yang akan terjadi sekiranya nutrisi tidak dipenuhi? Kita akan mudah untuk craving.

Untuk kurus, serat di dalam pemakanan harian bantu pergerakan usus berjalan dengan baik supaya kita dapat membuang air besar dengan teratur yang membantu proses penurunan berat badan.

Cinch Shake Shaklee mengandungi nutrisi lengkap yang diperlukan dalam diet harian kita. Pengambilan satu hidangan Cinch Shake bersamaan dengan satu hidangan lengkap sihat nasi bersama lauk pauk dan sayuran.

Shaklee menggunakan pengalaman penuh selama lebih 50 tahun dalam dunia nutrisi untuk membangunkan formula Cinch Shake dengan harapan penurunan berat badan menjadi lebih mudah dan selamat.

Cinch Shake Shaklee ada kandungan leucine yang terbukti mampu mengekalkan 100% jisim otot tanpa lemak dan menghilangkan lemak, berat dan inci.



2️⃣ Omega



Omega 3 Fatty Acid mempengaruhi pelbagai jenis hormon yang dihasilkan oleh badan termasuk leptin yang merupakan hormon yang penting dalam pengawalan selera makan dan metabolisme.

Ianya dihasilkan daripada lemak di dalam badan. Leptin akan menghantar Signal kepada otak untuk menghadkan rasa lapar. 

Penting mengambil lemak untuk menghasilkan leptin ini yang membantu kita menghantar isyarat supaya berhenti makan (KENYANG) atau BERHENTI MENYIMPAN LEMAK berlebihan!

Menurut satu kajian di The University of Navarra of Pamplona Spain, Omega-3 Fatty acid secara langsung dapat mengurangkan selera makan, hasil kesannya terhadap tahap kelaparan seorang manusia.

Omega juga membantu badan MEMBAKAR LEMAK JAHAT dan menurunkan paras kolestrol disamping meningkatkan memori dan perkembangan otak yang sihat.


3️⃣ Lecithin

Lecithin berasal daripada ekstrak dari kacang soya organik. Salah satu fungsi lecithin ialah mengemulsi lemak dan memastikan lemak tidak termendap di dinding membran.

Emulsi lemak bukan bermaksud "membakar' lemak tapi bermaksud lemak itu dipecahkan molekulnya kepada lebih kecil supaya ia lebih mudah bergerak di dalam sistem pencernaan. 

Jadi, lecithin sangat membantu membasmi lemak yang kita makan ketika itu. Lecithin bukan pembakar lemak tetapi PENGEMULSI LEMAK ya! 

Jangan lupa ambil sesuatu untuk keluarkan lelemak yang telah teremulsi iaitu Alfalfa.



4️⃣ Herblax

Herb-Lax dihasilkan daripada herba-herba yang semulajadi yang diproses melalui kaedah kombinasi sains moden dan tradisional.

Campuran proprietari Herb-Lax termasuk daun senna yang digunakan secara tradisional sebagai laksatif semula jadi.

Ia merangsang pergerakan usus untuk melancarkan proses perkumuhan semula jadi tubuh. Untuk kurus, Herb Lax Shaklee membuat pembersihan usus dengan sangat lancar.



9 Herba Semulajadi Yang Ada Dalam Herb-Lax :

Daun Alfalfa

 • Membantu membersihkan usus, darah dan hati 


Daun Senna

 • Membantu merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut.

 • Mempercepatkan proses detox.

 • Mengurangkan penyerapan lemak


Anise Seed

 • Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan. 


Blue Malva Flower 

 • Membantu proses detox.

 • Mengimbangi tekstur kulit.


Buckhorn Bark

 • Melembutkan najis.

 • Memberikan kelembapan kepada usus.


Licorice Root

 • Membantu proses detox


Rhubarb Root

 • Digunakan sebagai antibiotic


Fennel Seed

 • Mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan.

 • Membantu pencernaan.

 • Berkesan untuk masalah sembelit, kembung perut atau usus


Culver’s Root

 • Membantu masalah lebihan air dalam badan dan masalah asma.

So inilah 4 items yang ada dalam SET HELLO NEW YOU. 4 items ni pun dah boleh kurus! 


Betul ke menjadi ni? Haa meh Nasuha share real testimoni daripada pengguna Set Hello New You.


TESTIMONI SET HELLO NEW YOU :



DAH BERJAYA KURUS SEKALI BONUS KULIT CANTIK

Sebelum mula menjaga kesihatan. saya sentiasa berasa lesu dan turut mengalami masalah gastrik.
Selepas berjaya menurunkan berat badan yang berlebihan. Saya berasa lebih sihat, pergerakan menjadi lebih baik dan tahap kecergasan turut meningkat.

Selain itu, ramai yang memuji kulit saya kelihatan lebih cantik! Terima kasih Shaklee.
Saya kini berasa lebih gembira, lebih yakin dan lebih sihat!

~ Noradyani Binti Ab Rahman 38, Selangor


💗💗💗💗💗💗


OTOT PEJAL DAN PERGERAKAN LEBIH MUDAH

Walaupun mempunyai Indeks Jisim Badan (BMI) dalam julat yang normal, namun perut dan muka saya tetap bulat sehingga orang sekeliling menyangka saya mengandung!

Selepas menjalani “intermittent fasting” yang disertakan dengan pengambilan produk-produk Shaklee, saya berjaya merubah penampilan saya!
Otot jadi lebih pejal dan pergerakan saya juga semakin mudah selepas menurunkan berat badan.

Keseluruhan perjalanan bersama Shaklee sangat menyeronokkan dan menenangkan kerana saya tidak berasa lapar dan tertekan.

~ Nurul Nadiah Othman 36, Selangor

 

💗💗💗💗💗💗



LEBIH BERTENAGA!

Saya menyedari stamina saya berkurangan apabila berat badan bertambah sehingga telah melemahkan semangat saya.

Tidak dapat saya gambarkan perbezaan menakjubkan yang saya lalui dengan produk-produk Shaklee yang membantu saya menurunkan berat badan secara lestari. Amalan pemakanan sihat juga memainkan peranan penting.

Paling saya suka apabila saya berasa hebat dan lebih bertenaga!

~ Fazliana Jamil, 41 Melaka

💗💗💗💗💗💗



TURUN 20KG DALAM 2 BULAN! RAMAI TEGUR AWET MUDA

Pada suatu hari, saya berasa sakit pada bahagian buku lali dan kaki. Rupa-rupanya, berat badan saya sudah meningkat dengan ketara.

Saya cuba untuk mencari jalan penyelesaian dan saya dipertemukan dengan produk-produk Shaklee. Selepas mengambil produk-produk Shaklee secara berterusan dan digabungkan dengan senaman dan pemakanan sihat, saya berjaya menurunkan 20kg dalam masa 2 bulan!

Ramai yang memuji saya kelihatan lebih muda dan lebih bagus! Terima kasih Shaklee kerana menawarkan program pengurusan berat badan yang mudah untuk diikuti.

~ Michael Tan Chun Chet


💗💗💗💗💗💗



MENDAPAT KEYAKINAN DIRI

Dulu saya berasa malu kerana saya tidak selesa dengan bentuk badan sendiri.

Namun, dengan Shaklee Effect saya yang menakjubkan, kini saya berkeyakinan tinggi untuk membantu lebih ramai orang mencapai kehidupan yang lebih baik dan sihat.

Apa yang saya dapat? Saya berasa lebih bertenaga, lebih kuat,lebih ringan dan kulit yang semakin berseri!

~ Hasma binti Hussain 37, Kedah

💗💗💗💗💗💗



BERJAYA KURUS DAN UBAH PEMAKANAN SIHAT SEKALIGUS BERTENAGA & KULIT BERSERI

Saya memang suka makan makanan manis. Tanpa disedari, berat badan saya semakin meningkat sehingga menyebabkan stamina saya merosot dan cepat berasa penat.
Tumit saya juga berasa sakit apabila berjalan.

Sejak diperkenalkan dengan Shaklee, saya tidak lagi menoleh ke belakang kerana apa yang saya perolehi kini lebih banyak daripada yang saya hilang.

Saya berasa lebih bertenaga, kulit lebih berseri dan saya turut mengamalkan pemakanan sihat. Anda perlu bertekad memulakan perjalanan menurunkan berat badan untuk lebih sihat dan meneruskan usaha untuk merubah penampilan diri anda!

~ Aida Suhana Ismail 42, Kuala Lumpur

💗💗💗💗💗💗



LEBIH GEMBIRA DENGAN DIRI YANG BARU!

Saya mengalami sakit lutut dan sesak nafas apabila melakukan aktiviti harian.
Perkara ini mendorong saya untuk mencuba produk-produk Shaklee.cxz
Saya dapati berat badan saya turun secara konsisten dan tabiat makan juga mula berubah ke arah yang lebih baik. Kulit saya kelihatan lebih sihat dan badan terasa lebih segar.
Saya lebih gembira dengan diri saya yang baharu!

~ Nur Syazadatul Nisma Binti Suhurani


💗💗💗💗💗💗


BADAN LEBIH SEGAR DAN LEBIH RINGAN!

Selepas bersalin, terlalu sukar untuk saya mencapai Indeks Jisim Badan (BMI) yang
normal. Nafas saya mula tercungap-cungap dan kaki juga mudah terasa sakit apabila berdiri terlalu lama. Selepas mengamalkan ‘intermittent fasting’ dan mengambil produk- produk Shaklee, saya berjaya menurunkan berat badan dan kembali kepada BMI yang normal dan sihat. Badan saya juga terasa lebih segar dan lebih ringan.

Kini, saya juga berasa lebih bertenaga untuk menjaga anak-anak saya.

~ Norsyaheera bt Young Rockie



Berminat nak dapatkan SET KURUS SHAKLEE ni?
Sekarang tengah ada promotion untuk bulan MARCH 2023.

Dapatkan set ni FREE lagi extra 1 tong CINCH CHOCOLATE 😍

✅FREE Shaker worth RM15 

✅FREE Membership worth RM35

✅FREE Postage worth RM10

✅FREE konsultasi ikut bimbingan doktor dan pakar (ni bonus untuk customers yang dapatkan Shaklee daripada Nasuha)🥰

Nasuha juga tengah active guide peserta Amazing Fat To Fit untuk yang kurus sebelum raya. Boleh follow Nasuha di >>>Facebook Personal<<<







FTF bukan diet. Biasanya orang diet ni kena makan sayur aja. Tak pun asyik oat ja.
Stress juga kan? 🤪 

Dengan FTF setiap hari makan nasi.
Tapi dalam FTF kami guide cara pemakanan yang membolehkan makan nasi, menu sedap2 atau minuman yang anti gemuk secara sihat 😍

Jom #amazingfattofit


Selain itu, anda juga boleh dapatkan Set Puasa Shaklee sebagai persediaan untuk puasa dengan bertenaga, kenyang lama dan kurang dahaga.



Jemput follow medsos Nasuha dibawah 😍 :

 Facebook Page

✅ Instagram

 Youtube

✅ Facebook Personal

✅ Tiktok

Jangan lupa LIKE & FOLLOW ya agar tak ketinggalan untuk lebih banyak info menarik 😍



🙆🏻‍♀️ Nasuha | 🆔 1286362
👍🏻 Pengedar Shaklee Aktif & Bertauliah
👍🏻 Dibimbing Oleh Doktor & Saintis

Hubungi Nasuha di >>>📲Whatsapp Me<<<




#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023,


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Apa Itu Intermittent Fasting Dan Cara Diet IF

Biasa dengar kan orang duk sebut IF ni. Tapi masih keliru atau masih belum tahu apa itu IF ? Intermittent Fasting atau dikenali dengan nama pendek IF  adalah satu kaedah yang digunakan dengan mengatur waktu makan untuk tujuan kesihatan.   Biasanya diet lain lebih fokus kepada pengaturan makanan tapi dengan cara diet  intermittent fasting (IF)  pula lebih menumpukan bila anda perlu makan. Dan konsep diet lain biasanya agak membebankan bagi sesetengah pihak kerana  memerlukan perancangan dan pengamalan yang lebih terperinci dan teliti. Melalui cara IF, kita hanya akan makan ikut waktu tertentu sahaja. Selain dari waktu makan tu, kenalah berpuasa. Hihi. Macam mudah ja kan? Sebab itu,  ramai yang tertarik dan beranggapan konsep IF lebih sesuai dan mudah untuk diamalkan. Dan dalam erti kata lain mudah ja IF ni. Takda menu makanan yang spesifik. Boleh ja nak makan sedap2 tapi kena ikut waktunya dan ikut juga apa makanan yang membantu untuk IF. Untuk mulkan langkah terbaik, kita  perlulah da

Keburukan Intermittent Fasting Yang Ramai Tak Tahu

Sebut tentang intermittent fasting, ramai kan pernah dengar?  Intermittent Fasting atau dikenali sebagai IF ni memang dah menjadi common especially untuk orang yang nak weight loss. Diet IF adalah cara pemakanan yang melarang pengambilan makanan pada waktu-waktu tertentu. Tapi berbeza dengan amalan puasa Ramadhan, diet IF dibenarkan untuk anda minum air kosong atau sumber yang tidak berkalori seperti kopi semasa “berpuasa”. Puasa di bulan Ramadhan pula adalah menahan diri daripada makan dan minum serta segala perbuatan yang boleh membatalkan puasa bermula dari terbit fajar sehinggalah terbenam matahari sepanjang bulan Ramadhan. Ini bezanya IF dengan puasa Ramadhan.  Tapi kenapa orang nak buat Intermittent Fasting ni?  Kerana nak dapat kelebihan AUTOPHAGY. Apa itu autophagy?  Autophagy adalah proses semulajadi yang terjadi ketika tubuh kita membersihkan dan menggantikan bahagian sel yang rosak dengan yang baru. Ada 1 sistem dalam badan manusia yang baharu ditemui sekitar tahun 1988 iait

Set Kurus Shaklee : Tips Kurus Cepat Tanpa Ubat Kurus

Dah diet dan dah kurus tapi sekejap aja badan cepat naik balik! Tak boleh nak maintain pun kurus tu. Ramai kan yang pernah alami macam ni? Puncanya ialah badan masih tebal dengan toksin.  Bila toksin pun banyak kat badan, makan supplement diet apa pun tak jalan. Inilah yang jadi bila kita hanya diet tanpa buat detox. Ada beza ke diet dengan detox?  Ramai tak tahu beza diet dan detox. Nak kurus secara sihat paling penting kena buat detox. Diet saja tanpa detox umpama tukar baju tanpa mandi.  Lama2 orang bau jugak busuk tu.  Sebab kita tak mandi.  Kita hanya tukar baju So Nasuha nak share sikit beza DETOX dengan DIET 👉🏻 DIET - Nak turunkan berat tapi dalam proses nak turun tu meningkatkan penghasilan asid di dalam badan. Toksin pun tak hilang sebab masih belum di buang. Toksin pulak memang perangainya suka melekat di lemak.  So selagi ada toksin selagi tu lemak akan terbentuk. Nak taknak kena detox juga baru lemak hilang. 👉🏻 DETOX - Proses buang racun dari tubuh, membina otot, dan