Langkau ke kandungan utama

Ramadhan Dengan Set Puasa Shaklee


Pejam celik.. pejam celik.. Ramadhan 2023 bakal tiba lagi. MashaAllah TabarakAllah. Bulan yang paling dinanti-nanti oleh semua umat Islam.

Semoga Allah pilih kita bertemu dengan Ramadhan lagi untuk tahun ini 🥹❤️🤲🏻

Kesihatan antara nikmat mahal dan perkara penting yang perlu kita jaga sepanjang bulan Ramadan.

Bulan Ramadan adalah bulan ibadah. Bulan untuk kita mengumpul pahala, bulan pengampunan dosa dan bulan yang penuh rahmat Allah.

Apabila kesihatan terjejas sudah tentu segala aktiviti ibadah juga turut terganggu.

Oleh sebab itu, penting untuk kita menjaga kesihatan bagi memastikan kita terus bertenaga bagi memastikan matlamat kita untuk menunaikan amal ibadah mencapai sasaran.


Berikut perkongsian daripada Doktor Hafiz Sulaiman :

Kita nak sihat fizikal dan jiwa kita supaya kita dapat beribadah dengan lebih efisyen di bulan pulun pahala ini. Setiap tahun saya dapat berita sedih, ada sahabat kita tak mampu puasa dan solat Tarawih jemaah sebab sakit.

Waktu awal puasa terutamanya, badan akan stress sebab tak biasa. Tak dapat lagi bakar dan guna lemak sebagai tenaga menggantikan gula darah yang kurang. Maka kita kena bantu badan kita berfungsi lebih baik.

Dan puasa waktu terbaik untuk detox sebenarnya. Puasa itu sendiri, adalah aktiviti detox yang bagus untuk rehatkan sistem penghadaman kita. Ia juga bagus untuk mengawal paras gula dalam darah kita.

So detox ni macam kita reset semula badan. Alangkah indahnya kita dapat reset semula badan kita ketika puasa kan.

Buang toksin dalam badan sepanjang berpuasa. Nanti kesannya kita yang dapat kemanisan tu. Bukannya ketika puasa menjadi bulan makanan yang kita kejar nak makan itu ini especially makanan viral yang tak sihat tu. 

Best kan bila sihat dan bertenaga tanpa lemau sepanjang berpuasa. Badan pun rasa ringan ja.

Sebelum Nasuha sharekan apa nutrisi yang ada dalam Set Puasa Shaklee, Nasuha nak sharekan dulu beberapa tips untuk kekal tenaga ketika berpuasa. 


Jom follow tips dibawah untuk berpuasa dengan bertenaga 😍👇🏻

AMALKAN PEMAKANAN YANG SIHAT

Walaupun berpuasa jangan terlalu ikutkan nafsu makan ya! Especially waktu berbuka.

Penting sangat jaga pemakanan supaya kita dapat berpuasa dengan sihat dan bertenaga.

Elakkan makan makanan yang terlalu pedas kerana makanan begini mampu mengundang ketidakselesaan pada sistem pencernaan.

Dan perkara penting yang selalu orang tak jaga pengambilan air manis dengan gula tinggi. Memang perlu kawal ya! Kalau boleh stop terus. 

Nak rasa manis lebih baik ganti dengan buah-buahan. Perbanyakkan menu sihat dengan sayur sayuran. 




MINUM AIR SECUKUPNYA

Badan kita memang perlukan air yang secukupnya. 70% daripada badan kita perlukan air.

Jadi pastikan minum air yang secukupnya ketika bersahur dan juga waktu berbuka sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.

Nak bagus lagi boleh follow jadual minum air ikut berat badan masing - masing.




REHAT DAN TIDUR YANG CUKUP

Kena faham ya bila sebut tidur ni bukan terlebih tidur tapi tidur secukupnya ikut waktu yang betul.

Tidur yang cukup penting untuk kekal aktif dan bertenaga ketika berpuasa.

Amalkan tidur awal di waktu malam untuk membantu bangun awal esok hari untuk bersahur.

Selain itu, disarankan untuk “power nap” pada waktu siang bagi menjana semula tenaga yang semakin berkurangan akibat berpuasa.



So inilah 3 tips mudah untuk membantu kekal bertenaga sepanjang berpuasa di bulan Ramadhan. Nak buat ibadah pun jadi lebih mudah.


PENGALAMAN BERPUASA DENGAN SHAKLEE

Kenapa perlu berpuasa dengan Shaklee?

Meh Nasuha nak cerita pengalaman Nasuha sendiri. Sejak Nasuha kenal Shaklee, supplement Shaklee ni dah menjadi rutin harian Nasuha.

Lagi sayang nak tinggal bila dah tahu kualiti produk Shaklee dan keperluan supplement untuk sel badan kita. Dah jumpa yang bagus kenapa nak cari yang lain kan? 🤭

Tubuh badan ni amanah daripada Allah untuk kita jaga sebaiknya. Alhamdulillah MashaALLAH TabarakALLAH terima kasih Allah atas nikmat kesihatan ini.

Terima kasih Allah atas kesedaran tentang kesihatan sebab masih ada diluar sana yang mengabaikan hak yang diperlukan oleh badan kita.

Alhamdulillah syukur Nasuha kenal Shaklee dalam usia yang muda ketika Nasuha 21 tahun. 

Bagi Nasuha agak lambat, tapi Nasuha bersyukur Allah bagi jalan sebelum Nasuha berkahwin. Jadinya, bila dah berkahwin Nasuha pregnant, bersalin dan berpantang pun Nasuha dah mula ambil Shaklee dan setia dengan Shaklee sehingga ke hari ini.

Apa yang Nasuha nak sharekan berpuasa dengan Shaklee berbeza sangat dengan tanpa Shaklee. 

Alhamdulillah asbab kenal Shaklee, Nasuha pregnant pun dapat puasa penuh. Bayangkan pregnant dengan alah pun Nasuha mampu berpuasa penuh. Memang ini impian Nasuha untuk berpuasa penuh ketika pregnant ❤️

Ketika Nasuha fasa menyusu pun Nasuha dapat berpuasa tanpa perlu risau susu badan drop. Alhamdulillah susu badan tetap meriah walaupun ketika berpuasa. 

MashaALLAH ini nikmat mahal bagi Nasuha. Nasuha ada baca di group menyusu. Ramai yang mengadu susu drop sehinggakan terpaksa berbuka puasa. 

Alhamdulillah Allah mudahkan untuk Nasuha berpuasa dengan sihat bertenaga walaupun ketika Nasuha pregnant atau menyusu  🥰

Actually Nasuha juga pernah gastrik teruk dulu. Tapi Alhamdulillah asbab consume produk Shaklee jugalah gastrik Nasuha hilang terus.

Bukan sekadar kurang tau. Tapi hilang terus. Biasanya orang kata gastrik susah lega kan? 

Tapi Alhamdulillah Nasuha berjaya bebas gastrik. So setiap kali puasa pun Nasuha dah tak risau tentang isu gastrik seperti sebelum ni. 

Nasuha rasa lega sangat. Sebab gastrik Nasuha dulu teruk tau. Nasuha masih ingat lagi dulu Nasuha pernah gastrik sakit teramat sangat sehingga badan berpeluh dan hampir nak pitam.

Sakit perut yang tak tertahan terasa seperti perut dihiris-hiris dan memusing. Bayangkanlah betapa seksanya sakit macam tu! Dahla tengah puasa memang tak dapat minum atau makan. 

Akhirnya, disebabkan tak tahan sakit yang teruk, Nasuha terpaksa berbuka puasa juga. Hurmmm kecewa jugala hilang dah sehari puasa tu.

Sebab itulah Nasuha fall in love dengan produk Shaklee. Alhamdulillah asbab ikhtiar Nasuha konsisten consume Shaklee banyak isu yang Nasuha hadapi dah selesai. 

Banyak shakleeeffect Nasuha dapat. Sekarang, Nasuha bahagia berpuasa tanpa ada gastrik dah seperti dulu. 

Bukan itu sahaja, kesihatan lebih improve, kulit lebih cantik dan badan pun maintain slim. Puasa dengan Shaklee memang memberi kesan ketara buat Nasuha.

Tak percaya? Cubalah berpuasa dengan Set Puasa Shaklee.


So, Nasuha ingin sharekan beberapa produk Shaklee yang sangat membantu anda berpuasa dengan sihat, bertenaga, kekal hidrat dan semestinya semangat nak buat ibadah sebanyak mungkin dibulan yang penuh barakah, bulan Ramadhan. 


SET PUASA SHAKLEE :

🌼 Performance Drink Shaklee

Ia mengandungi formula khusus untuk mengelakkan dehidrasi dan keseimbangan elektrolit badan agar anda tidak menjadi "dehydrated" atau kekurangan air.



Formulanya yang dipatenkan menjamin tenaga berterusan dan ini dapat memudahkan anda mengerjakan solat terawih selepas berbuka. 

Apabila diminum semasa bersahur, anda tidak akan merasa terlalu haus di siang hari terutamanya dengan cuaca yang panas. 

Lagi mudah untuk melakukan aktiviti seharian kan especially nak exercise di siang hari.

Cara paling mudah untuk menikmati Performance Drink adalah dengan membancuh di dalam satu jag air dan diminum seisi keluarga sebagai minuman berbuka dan semasa bersahur. 

Bukan hanya orang dewasa, anak-anak juga mudah untuk berpuasa walaupun penat seharian di sekolah kerana minuman ini dapat membantu tubuh cukup air dan tidak letih di waktu siang.




🌼 Cinch Shake Shaklee

Cinch Shake adalah minuman berasaskan protein untuk menggantikan makanan sepanjang proses menurunkan berat badan, anda akan rasa lebih berpuas hati dan kenyang!

Jadi puasa pun tak rasa lapar sangat. Mampu bertahan berjam-jam lamanya. Tahu ja dah nak berbuka. Tak terasa masa berlalu sebab tak rasa lapar.




Cinch didatangkan dengan 3 perisa yang sedap iaitu Chocolate, Latte dan Vanilla.


Yang mana pilihan anda?

Cinch shake juga mengandungi satu protein khas iaitu LEUCINE.

Leucine berperanan untuk membina otot dan mengekalkan jisim otot semasa kita tidak buat aktiviti atau semasa kita tidak makan.

Formula khas LEUCINE ini dapat membantu anda berpuasa dan diet dengan lebih baik.

👉🏻 Menyimpan otot yang sedia ada dan memelihara otot dari rosak

👉🏻 Meningkatkan metabolisma 

👉🏻 Mengurangkan inci yang tidak diingini

👉🏻 Tinggi kandungan serat, rasa kenyang yg lama

👉🏻 Tiada pewarna dan pemanis tiruan

👉🏻 Soya (non GMO)

👉🏻 Nilai glycemic index (GI) yang rendah sesuai untuk mengekalkan paras gula dalam darah.

Kesimpulannya, Cinch shake membantu kita mengawal lapar, dapat meningkatkan tenaga harian kita dan menyokong metabolisma badan.

Biasanya orang yang nak turunkan berat dan kurus jadi geleber kan. Jadi, pengambilan cinch shake ni membina otot dengan baik so badan akan nampak shape. Contohnya area pinggang, paha dan lengan.

Sempatlah kurus cantik sebelum raya kan! 😍


🌼 Esp

ESP dapat membekalkan tenaga dan mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama.

ESP mempunyai nilai Glisemik Indeks (GI) yang rendah iaitu 39 sahaja (gula dalam darah tidak meningkat mendadak).

Sebab itu, ESP dapat beri kesan kenyang dan bertenaga lebih lama.



ESP juga diperbuat dari soya Non-GMO (yang tidak diubah genetiknya) yang mana selamat. Tidak seperti kebanyakan soya di pasaran (GMO) yang berbahaya pada kesihatan!

ESP juga diperkaya dengan kalsium untuk mengurangkan keasidan soya. Ini dapat mengurangkan risiko serangan gastrik bagi orang yang ada gastrik ketika berpuasa.

Jadi, inilah peluang untuk orang gastrik puasa penuh. Tiada alasan lagi untuk meninggalkan puasa disebabkan sakit perut. In shaa Allah perut pun rasa lebih selesa.




🌼Vivix

Vivix merupakan minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.



Vivix kaya antioksidan. Antioksidan penting dalam melindungi sel-sel dalam badan. Waktu bulan puasa inilah badan nak reset singkirkan segala toksin dalam badan.

Vivix naikkan metabolisme, tingkatkan penghasilan tenaga dari makanan yg kita makan. Kalau dulu kadar energy 10%, lepas Vivix energy naik jadi 90%.

Jadi sangat bagus diambil ketika waktu berbuka 🥰 Dah settle makan nak Tarawih pula kan, so sesuai sangatlah untuk kekal bertenaga nak buat ibadah solat Tarawih.


Jadi, pengambilan vivix sangat sangat digalakkan ketika bulan puasa kerana :

✔️ Kandungan polifenol yang sangat bagus untuk bantu mempercepatkan proses penyingkiran toksin.

✔️ Ketika proses penyingkiran toksin, Polifenol terbukti sangat membantu untuk melindungi & memulihkan sel² yang rosak hingga ke tahap DNA.

✔️ Radikal Bebas adalah penyebab kepada kepada masalah kesihatan. Dalam Vivix ada Polifenol yang sangat penting untuk neutralkan free radical. Helok sangat diamalkan especially bulan puasa.

✔️ Setelah melalui fasa Detox, Polifenol akan bantu meningkatkan tenaga serta memperbaharui sel² baru yang lebih sihat.

Sebab itu kalau orang yang ada penyakit kronik atau kanser, doktor sangat galakkan menjaga pemakanan, berpuasa & ambil makanan yang kaya kandungan antioksidan.



Jadi, inilah set basic yang wajib anda dapatkan untuk berpuasa nanti!

Anda berminat dapatkan Set Puasa Shaklee ? Jom dapatkan set ni dengan Nasuha. Nanti Nasuha bantu guide anda cara makan yang betul ikut bimbingan doktor dan pakar nutrisi. 

Bertuahnya anda kerana ada PROMOSI SET PUASA SHAKLEE sempena Ramadhan yang bakal tiba tak lama lagi.



Harga asal RM410 promo jadi RM260 sahaja



Cinch 2 tong RM200 sahaja FREE Tote Bag




Boleh baca lagi pengalaman salah seorang kenalan Nasuha yang berpuasa dengan Shaklee >>> Set Puasa Shaklee <<<


Jemput follow medsos Nasuha dibawah 😍 :

✅ Facebook Page

✅ Instagram

 Youtube

✅ Facebook Personal

✅ Tiktok

Jangan lupa LIKE & FOLLOW ya agar tak ketinggalan untuk lebih banyak info menarik 😍


🙆🏻‍♀️ Nasuha | 🆔 1286362
👍🏻 Pengedar Shaklee Aktif & Bertauliah
👍🏻 Dibimbing Oleh Doktor & Saintis





#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Apa Itu Intermittent Fasting Dan Cara Diet IF

Biasa dengar kan orang duk sebut IF ni. Tapi masih keliru atau masih belum tahu apa itu IF ? Intermittent Fasting atau dikenali dengan nama pendek IF  adalah satu kaedah yang digunakan dengan mengatur waktu makan untuk tujuan kesihatan.   Biasanya diet lain lebih fokus kepada pengaturan makanan tapi dengan cara diet  intermittent fasting (IF)  pula lebih menumpukan bila anda perlu makan. Dan konsep diet lain biasanya agak membebankan bagi sesetengah pihak kerana  memerlukan perancangan dan pengamalan yang lebih terperinci dan teliti. Melalui cara IF, kita hanya akan makan ikut waktu tertentu sahaja. Selain dari waktu makan tu, kenalah berpuasa. Hihi. Macam mudah ja kan? Sebab itu,  ramai yang tertarik dan beranggapan konsep IF lebih sesuai dan mudah untuk diamalkan. Dan dalam erti kata lain mudah ja IF ni. Takda menu makanan yang spesifik. Boleh ja nak makan sedap2 tapi kena ikut waktunya dan ikut juga apa makanan yang membantu untuk IF. Untuk mulkan langkah terbaik, kita  perlulah da

Keburukan Intermittent Fasting Yang Ramai Tak Tahu

Sebut tentang intermittent fasting, ramai kan pernah dengar?  Intermittent Fasting atau dikenali sebagai IF ni memang dah menjadi common especially untuk orang yang nak weight loss. Diet IF adalah cara pemakanan yang melarang pengambilan makanan pada waktu-waktu tertentu. Tapi berbeza dengan amalan puasa Ramadhan, diet IF dibenarkan untuk anda minum air kosong atau sumber yang tidak berkalori seperti kopi semasa “berpuasa”. Puasa di bulan Ramadhan pula adalah menahan diri daripada makan dan minum serta segala perbuatan yang boleh membatalkan puasa bermula dari terbit fajar sehinggalah terbenam matahari sepanjang bulan Ramadhan. Ini bezanya IF dengan puasa Ramadhan.  Tapi kenapa orang nak buat Intermittent Fasting ni?  Kerana nak dapat kelebihan AUTOPHAGY. Apa itu autophagy?  Autophagy adalah proses semulajadi yang terjadi ketika tubuh kita membersihkan dan menggantikan bahagian sel yang rosak dengan yang baru. Ada 1 sistem dalam badan manusia yang baharu ditemui sekitar tahun 1988 iait

Set Kurus Shaklee : Tips Kurus Cepat Tanpa Ubat Kurus

Dah diet dan dah kurus tapi sekejap aja badan cepat naik balik! Tak boleh nak maintain pun kurus tu. Ramai kan yang pernah alami macam ni? Puncanya ialah badan masih tebal dengan toksin.  Bila toksin pun banyak kat badan, makan supplement diet apa pun tak jalan. Inilah yang jadi bila kita hanya diet tanpa buat detox. Ada beza ke diet dengan detox?  Ramai tak tahu beza diet dan detox. Nak kurus secara sihat paling penting kena buat detox. Diet saja tanpa detox umpama tukar baju tanpa mandi.  Lama2 orang bau jugak busuk tu.  Sebab kita tak mandi.  Kita hanya tukar baju So Nasuha nak share sikit beza DETOX dengan DIET 👉🏻 DIET - Nak turunkan berat tapi dalam proses nak turun tu meningkatkan penghasilan asid di dalam badan. Toksin pun tak hilang sebab masih belum di buang. Toksin pulak memang perangainya suka melekat di lemak.  So selagi ada toksin selagi tu lemak akan terbentuk. Nak taknak kena detox juga baru lemak hilang. 👉🏻 DETOX - Proses buang racun dari tubuh, membina otot, dan