Langkau ke kandungan utama

9 Sebab Community Bisnes Shaklee Sangat Best!


Sebelum Nasuha menceritakan tentang bestnya community Shaklee ini, Nasuha nak sharekan dulu kenapa Nasuha pilih bisnes Shaklee sedangkan banyak lagi bisnes kat luar sana kan.

Kita kena buat pilihan yang betul dalam pemilihan bisnes. Sebab kalau tersalah pilih tengah syok2 buat bisnes income 5-6 angka pun tiba2 jadi zero sebab company tukar produk atau tutup. Nauzubillahiminzalik. 

So sangat penting untuk kita jadi leader yang bisnes dengan company yang betul dan strong.

Kenapa Bisnes Shaklee?

Company Shaklee bertahan di dunia hampir 70 tahun.

✅Produk Shaklee dah ada di dunia dan digunakan sejak tahun 1915, dah lebih 100 tahun produk Shaklee ada di dunia.

Produk evergreen yang tak basi. Sentiasa jadi keperluan tak kira zaman. Patutlah produk Shaklee ada yang dah berumur lebih 100 tahun. Beyond Organic hasil kajian saintifik dan banyak yang sudah dipatenkan.

✅Produk sentiasa mendapat permintaan tinggi dan repeat order. 

✅Shaklee sentiasa bayar bonus atau commission leaders on time. Tak pernah miss langsung. 

✅Income atau commission statement yang strong dan diterima oleh bank untuk beli kereta atau rumah

Ada car bonus untuk beli kereta dan ada reward international trip, regional trip dan umrah 100% fully sponsored, kita tinggal bawa diri ja. Mana nak cari company international yang sponsor Umrah kan?

✅Untuk orang Islam, ada 15 ciri MLM patuh syariah, dan Shaklee ada semua 15. 

Kebanyakan MLM lain tak cukup 15 in fact ada ciri MLM yang tak halal antaranya ialah recruitment bonus, di mana bila ejen baru join kita, kita dapat duit dari penyertaan ejen baru tu.

Dalam Shaklee tak ada recruitment bonus. Contohnya, seorang join kita dapat rm50. Shaklee tak macam ni.

✅Bisnes Shaklee juga boleh diwariskan.

Ni paling best dalam bisnes Shaklee. Kita boleh wariskan dekat anak cucu 7 keturunan tak habis. Best ke best sangat buat bisnes Shaklee ni?


Jom daftar sekarang


Kenapa Community Shaklee Best?

 1. Ada Mentor Yang Ikhlas Guide, Caring Dan Penyayang

Dalam bisnes ni tentunya paling best bila ada mentor yang boleh guide kita. Especially untuk yang newbie. Barulah kita dapat berbisnes dengan cara yang betul sebab mentor dah pun lalui banyak benda dan pengalaman yang banyak. 

Nasuha bersyukur sangat team Nasuha ada mentor yang sangat ambil berat semua leaders downlines bukan sekadar guide untuk bisnes sahaja tapi umpama seorang mak yang nak guide anaknya berjaya. Any masalah just share dengan mentor, mentor jugalah yang sedia mendengar dan berikan solutions.

Sebab tu Nasuha sayang sangat dengan mentor2 Nasuha dan team Nasuha. Ini salah satu rezeki yang ada dalam bisnes ini bagi Nasuha.

Sebab ada ramai ja yang buat bisnes tapi dianiaya oleh mentor sendiri. Dan macam-macam lagi isu antara mentor dan downlines. 

Dan peranan mentor ni sangat memberi impact dalam sesebuah organisation atau bisnes. Mentor yang bagus tentunya akan melahirkan leaders yang bagus dan hebat. 

Alhamdulillah MashaALLAH TabarakALLAH Nasuha bersyukur Nasuha dengan team yang betul. Nasuha dapat berbisnes dengan cara harmony. Ini pengalaman yang indah. Walaupun kami dilahirkan daripada mak yang berbeza tapi kami berkasih sayang antara satu sama lain seperti sebuah family ❤️


 2. Ada Support Group Dan Positive Circle

Bisnes sekarang memang mencabar. Bukan mudah nak jumpa circle yang betul bagus dan positives. Nak jumpa orang yang attitude bagus memang limited. Even dalam bisnes sekalipun banyak ja orang yang menghadapi isu antara upline dengan downline even dengan sesama ahli team yang lain.

Tapi Alhamdulillah Nasuha bersyukur Nasuha join dengan circle yang betul. Masa yang digunakan sangat productive dan energy best setiap leaders dalam group setiap hari. Tak ada masa nak melayan isu atau down atau nak sentap. 

Dan pentingnya pilih circle yang betul untuk kita jaga energy kita. Barulah dapat berbisnes dengan penuh excitement dan joy sambil berukhwah.









 3. Aktiviti Berjemaah

Ini yang best bila kita dapat berkumpul, berkongsi pendapat, berkongsi ilmu dan mengeratkan lagi silaturrahim antara satu sama lain. 

Bila ada gathering meriah sangat. Boleh sembang santai dengan team. Ada aktiviti bersama-sama. Setiap orang ada kekuatan masing-masing. Jadi bila digabungkan semua kekuatan tu kan lebih baik berbanding seorang.

Nampak kan bila work together lebih baik dan lagi besar achievement 😍 




 4. Dapat Belajar Teknik Free Marketing Yang Proven

Banyak orang bisnes tapi terpaksa nak keluarkan modal untuk iklan marketing pula. 

Tapi yang Nasuha suka bisnes Shaklee dengan team Nasuha, dari awal Nasuha mula memang tak keluarkan modal iklan pun. Nasuha mula dengan FREE marketing.

Modal Nasuha hanya bayar internet setiap bulan 😆Untung kan bisnes tanpa keluarkan modal iklan hanya FREE marketing tapi dapat income setiap bulan😍 duit bonus tu boleh guna untuk lain bukan habiskan untuk ads. 


 5. Kelas Dengan Doktor Dan Scientist

Rasulullah sangat menggalakkan bisnes. Melalui bisnes la kita boleh berdakwah. Bisnes Shaklee bidang kesihatan. Dakwah kami untuk ajak orang sihat. Pada orang, kami jual supplements sebab nak bisnes, promote sebab nak sales.

Pada kami, kami jual supplements sebab kami nak bantu orang sihat melalui pencegahan. Kami promote sebab nak DAKWAH kepada kesihatan.

Sebab umat Islam kena sihat. Semua ibadah wajib dalam rukun Islam memerlukan kita jadi khalifah yang sihat.

Perjuangan untuk SIHAT ini pun boleh jadi satu IBADAHDan inshaaALLAH dakwah kepada sihat ini pun adalah satu IBADAH agar umat ISLAM sihat untuk beribadah, dan kaya untuk bermanfaat.

Inilah misi team Amazing bawakan dalam bisnes Shaklee. Kerana inilah kami sangat tekankan ilmu yang benar dan sahih dari PAKAR DALAM BIDANGNYAKerana misi kami besar. Misi rahmatan lil ‘alamin melalui pendekatan sihat. InshaaALLAH

Team Amazing mendapat bimbingan directly dari Doktor Perubatan ternama

Di Malaysia :

Dr Hafiz Sulaiman untuk isu GERD anxiety detox dan general health

Dr Amir Hamzah untuk issue immunology 

Dr Kartini untuk isu eczema

Prof Dr Redza untuk bidang perubatan menggunakan supplements 

Dr Haresh Kumar untuk isu diabetes jantung cancer dan isu kewanitaan



Kelas Bersama Prof Dr Redza




Kelas Bersama Dr Haresh


 6. Produk Bagus Kesihatan Pun Improve

Sihat itu nikmat yang mahal. Sihat itu jihad. Nak sihat kena ada ikhtiar dan usaha. Perasan tak orang yang makan supplement ni lebih menjaga kesihatan berbanding yang tak makan any supplement? 

Umat Islam kena sihat. Semua ibadah wajib dalam rukun Islam memerlukan kita jadi khalifah yang sihat.

Alhamdulillah melalui bisnes Shaklee Nasuha belajar banyak ilmu kesihatan termasuk ilmu yang advance. Alhamdulillah rezeki kami dapat belajar direct dengan doktor pakar yang tahu ilmu functional and nutritional medicines. 

Dengan ilmu dan produk yang bagus sangat membantu untuk kami semua menjaga kesihatan harian sekaligus membantu orang lain untuk sama-sama ikhtiar dan ubah hidup kearah kehidupan atau lifestyle yang sihat.


 7. Pengisian Rohani

Ini paling best. Apa tujuan bisnes kalau bukan hanyalah kerana Allah. Sebab kita nak bisnes ikut cara Rasulullah. Bukan bisnes semata-mata nak duit tapi bisnes yang menjadikan kita khalifah yang bermanfaat serta menjadikan kita hamba Allah yang disayangiNya. In shaa Allah.

Syukur sangat melalui bisnes dan circle yang mengajak untuk kebaikan. Community yang sentiasa mengajak untuk mendekatkan diri kepada Allah.

Beruntunglah kami ada sahabat-sahabat soleh solehah yang sentiasa mengingatkan kami, menasihati kami secara tak langsung terdorong untuk membuat kebaikan dan perbaiki diri untuk menjadi hamba Allah yang lebih baik.




 8. Travel dan Umrah VVIP Bersama

Peluang best sebab pakej international trip dan UMRAH VVIP. Menarik sangat! Inilah uniknya biz Shaklee. Company international mana yang nak sediakan pakej umrah macam ni kan?

Paling menarik Shaklee dah sediakan semua tempat tinggal, pakaian dan makanan. Kita tinggal bawa diri ja.

Nasuha inspired tengok mentor Nasuha sendiri yang dah merasai pengalaman umrah VVIP dengan Shaklee. 

Umrah Shaklee sangat MEWAH. Mentor Nasuha, Master Salwa dapat stay di hotel yang sama dengan Sultan Brunei. MashaAllah walaupun Shaklee company international tapi meraikan orang muslim dengan tajaan setaraf VVIP 100% sponsored by Shaklee. MashaAllah. Best sangat kan!


 9. Community Yang Sesuai Untuk Semua Orang

Apa yang bestnya lagi community Shaklee ni, tak kisahlah apapun background anda, anda boleh join Shaklee. 

Dalam Shaklee ni, setiap orang ada background yang berbeza. Tak kisah bekerja atau surirumah, lelaki atau perempuan, muda atau tua, berkahwin atau bujang tiada had untuk anda mulakan bisnes ini asalkan anda dah cukup 18 tahun hehe.

Bisnes yang sesuai untuk anda mulakan dimana-mana sahaja tanpa mengira waktu! Nak buat part time atau full time? Itu pilihan kita. Best kan bila buat bisnes yang flexible ni. Barulah ada masa nak spend dengan family dan orang-orang tersayang 🥰

Produk yang evergreen membuatkan kita bebas memilih apa saja niche untuk target customers dan produk Shaklee ada untuk semua peringkat dari kanak-kanak sehingga warga emas. 

Walaupun kami semua daripada background yang berbeza tapi kami  bagaikan sebuah family besar. Nasuha terharu baca sharing leader ni. Boleh baca sharing beliau dibawah :



Terima kasih kerana sudi membaca sehingga ke penghujungnya. Buat anda yang tercari-cari bisnes apa yang berbaloi dengan community yang HARMONI marilah bersama kami kita membina bisnes ini bersama - sama untuk kejayaan dunia dan akhirat.

Jemput follow medsos Nasuha dibawah 😍👇🏻 :

✅ Facebook Page

✅ Instagram

 Youtube

✅ Facebook Personal

✅ Tiktok

Jangan lupa LIKE & FOLLOW ya agar tak ketinggalan untuk lebih banyak info menarik 😍


🙆🏻‍♀️ Nasuha | 🆔 1286362
👍🏻 Pengedar Shaklee Aktif & Bertauliah
👍🏻 Dibimbing Oleh Doktor & Saintis#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Apa Itu Intermittent Fasting Dan Cara Diet IF

Biasa dengar kan orang duk sebut IF ni. Tapi masih keliru atau masih belum tahu apa itu IF ? Intermittent Fasting atau dikenali dengan nama pendek IF  adalah satu kaedah yang digunakan dengan mengatur waktu makan untuk tujuan kesihatan.   Biasanya diet lain lebih fokus kepada pengaturan makanan tapi dengan cara diet  intermittent fasting (IF)  pula lebih menumpukan bila anda perlu makan. Dan konsep diet lain biasanya agak membebankan bagi sesetengah pihak kerana  memerlukan perancangan dan pengamalan yang lebih terperinci dan teliti. Melalui cara IF, kita hanya akan makan ikut waktu tertentu sahaja. Selain dari waktu makan tu, kenalah berpuasa. Hihi. Macam mudah ja kan? Sebab itu,  ramai yang tertarik dan beranggapan konsep IF lebih sesuai dan mudah untuk diamalkan. Dan dalam erti kata lain mudah ja IF ni. Takda menu makanan yang spesifik. Boleh ja nak makan sedap2 tapi kena ikut waktunya dan ikut juga apa makanan yang membantu untuk IF. Untuk mulkan langkah terbaik, kita  perlulah da

Keburukan Intermittent Fasting Yang Ramai Tak Tahu

Sebut tentang intermittent fasting, ramai kan pernah dengar?  Intermittent Fasting atau dikenali sebagai IF ni memang dah menjadi common especially untuk orang yang nak weight loss. Diet IF adalah cara pemakanan yang melarang pengambilan makanan pada waktu-waktu tertentu. Tapi berbeza dengan amalan puasa Ramadhan, diet IF dibenarkan untuk anda minum air kosong atau sumber yang tidak berkalori seperti kopi semasa “berpuasa”. Puasa di bulan Ramadhan pula adalah menahan diri daripada makan dan minum serta segala perbuatan yang boleh membatalkan puasa bermula dari terbit fajar sehinggalah terbenam matahari sepanjang bulan Ramadhan. Ini bezanya IF dengan puasa Ramadhan.  Tapi kenapa orang nak buat Intermittent Fasting ni?  Kerana nak dapat kelebihan AUTOPHAGY. Apa itu autophagy?  Autophagy adalah proses semulajadi yang terjadi ketika tubuh kita membersihkan dan menggantikan bahagian sel yang rosak dengan yang baru. Ada 1 sistem dalam badan manusia yang baharu ditemui sekitar tahun 1988 iait

Kenapa Shaklee Supplement Terbaik Di Malaysia

Biasa dengar ayat ni 👇🏻 Makan je supplement jenama apapun, sama je. Dah nama pun supplement Betul ke kenyataan ni? Alhamdulillah rakyat Malaysia dah mula ada kesedaran dan cakna tentang pengambilan supplement. Sekarang ni dah banyak sangat kan supplement yang ada di pasaran Malaysia. Persoalannya : Adakah semua jenama supplement adalah sama?  Supplement yang nak masuk dalam darah ni jangan ambil mudah ya, salah pilih merana seumur hidup. 😢 Tapi dengan perubahan zaman dan keadaan hari ni membuatkan supplement sebagai satu KEPERLUAN bukan kemahuan untuk kesihatan. Yes! Kita perlukan nutrition setiap hari untuk cells.  Sebab tu PENTING memilih supplement yang kita consume setiap hari adalah supplement yang BETUL-BETUL SELAMAT. 🥰 Dan supplement Shaklee adalah pilihan yang TERBAIK untuk anda!  KENAPA MESTI PILIH SUPPLEMENT SHAKLEE ?  Ada satu kajian dijalankan untuk membuktikan kenyataan di atas.  Kajian ni dibuat untuk check kesan jangka panjang terhadap 3 golongan ni : ✅ Orang yang m